E-Ticaret Danışmanı

E-Ticaret Danışmanı, belirli bir alanda uzman tavsiyesi sağlayan kişidir. Peki ya e-ticaret danışmanları? Sadece mükemmel tavsiyelerde bulunmakla kalmayıp aynı zamanda görevleri sizin iş listenizden alıp sizden daha hızlı ve daha iyi tamamlayabilen çok çeşitli bilgi birikimine sahip e-ticaret danışmanları var….

Dönüşüm Optimizasyonu

E-ticaret danışmanları neyin dönüştürülüp dönüşmediğini veya en azından öğrenmek için sistematik bir süreçten nasıl geçileceğini bilir. İster kendi Shopify mağazanız, ister bir hepsiburada, n11 ya da trendyol mağazası veya başka bir kanal üzerinden satış yapıyor olun, e-ticaret uzmanları dönüşüm oranlarınızı artırmak için büyük olasılıkla küçük değişiklikler veya büyük değişikliklere fark yaratabilir.  Çoğu zaman e-ticaret danışmanları birçok şirketle çalıştı ve neyin işe yaradığını ve muhtemelen daha da önemlisi neyin yaramadığını belirlemek için yüzlerce test yaptı. Örneğin, Amazon konusunda uzmanlaşmış bir danışman, infografiklerinizde bazı önemli bilgilerin eksik olduğuna işaret ederek ziyaretçilerinizi bu bilgileri listenin diğer bölümlerinde bulmaya zorlayabilir ve bu da genellikle dönüşüm oranlarını düşürür.

E-Ticaret Danışmanı ile Reklâm

Reklamlar genellikle danışmanların en büyük etkiyi yaratabileceği yerlerdir. Reklamların türüne bağlı olarak, harika bir reklam, “iyi bir reklamdan” katlanarak daha büyük sonuçlara sahip olabilir. Birisinin Google reklamlarınızı yayınlamasını sağlayabilirsiniz. Hangi reklamların iyi performans gösterdiğini sürekli olarak izleyebilecekler ve reklamların alaka düzeyini ve tıklama oranlarını artırmanın yollarını belirleyebilecekler, bu da dönüşüm oranlarının ve dolayısıyla satışların ve / veya olası satışların kalitesinin artmasıyla sonuçlanacak.

Facebook reklamları ile, e-ticaret danışmanları, satış yapan kazanan bir teklifin nasıl oluşturulacağını, potansiyel müşterilerinizi ne tür bir işlemden geçireceğinizi ve hedef kitlenizi nasıl aktif olarak meşgul edeceğinizi belirlemeye yardımcı olabilir. Facebook reklamlarının hedef kitleniz için iyi düşünülmesi, hedeflenmesi ve ilgi çekici olması gerektiğini fark etmiş olabilirsiniz, ancak aynı zamanda bu kitleyle yeniden etkileşim kurmak ve takip etmek için iyi düşünülmüş, kusursuz bir sürece sahip olmanız gerekir.

Ürün Seçimi

E-ticaret danışmanları genellikle neyin kazanan bir ürün, neyin kaybeden bir ürün olduğunu bilir. İster mevcut ürünlerinizi koruyor olun ister tamamen yeni ürünler arıyor olun, birçok e-ticaret danışmanı bu süreçten sayısız kez geçti. Mevcut ürünleriniz üzerinde yapılacak iyileştirmeleri belirlemenize, seçiminize hangi ürünleri ekleyeceğinize karar vermenize ve bu ürünler için uygun fiyatları belirlemenize yardımcı olabilirler.

Tedarikçilerle seçme ve müzakere etme

Birçok danışman, içten ve dıştan tedarikçilerden ürün tedarik etme sürecini bilir. Tedarikçilerle daha iyi fiyat pazarlığı yapmanıza, ürünlerinizin kalitesini ve tutarlılığını artırmanıza ve anlaşmaları daha hızlı kapatarak zamandan tasarruf etmenize yardımcı olabilirler. Uygun olmayan bir şekilde tedarik edilen ürünlerden birçok sorun ortaya çıkabilir ve bir uzman bu hatalardan kaçınmanıza yardımcı olacak, ürünlerinizin ve nihayetinde işinizin uygulanabilirliğini artıracaktır.

İncelemeleri ve Müşteri Hizmetlerini İzleme

Yorumlarınızı izlemek çok önemlidir, ancak sıkıcı ve zaman alıcı olabilir. Bu gerekli görevi dış kaynak olarak kullanarak, müşterilerinizin ürünlerinize nasıl yanıt verdiğini takip edebilir, web siteniz veya listeniz için gerekli değişiklikleri sizin için belirtebilir ve olumsuz incelemeler büyük miktarlarda kayıplara yol açmadan sorunların çözülmesini sağlayabilirsiniz. Müşteriler ve potansiyel müşterilerin ürününüz hakkında soruları olabilir; Satışı kapatmak zorunda kaldıkları tüm endişeleri gidermek için uygun şekilde (ve hızlı bir şekilde) yanıt verebilecek birine ihtiyacınız olacak.

Ek pazarlarda gezinmek

Çevrimiçi olarak var olan tüm ticaret sitelerinde, e-ticaret işinizi ek platformlara genişletmek için bolca yer vardır. Ancak, her biri ile bu pazarlar, yeni bir kurallar, süreçler ve stratejiler kümesini birlikte getirir. Bir e-ticaret danışmanı kullanmak, başka pazarlarda daha erken yaşamanızı sağlayabilir ve satışlarınızı daha hızlı artırabilir. Bu pazarlarda basit hataların çözülmesi haftalar alabilir. Süreçler ve terimler kafa karıştırıcı olabilir ve doğru yapmak için zaman ve araştırma gerekebilir.

Sonuç

Danışman tavsiyesi çoğu zaman kendi masrafını neredeyse anında ödeyebilir. Satışlarınızı nasıl artırabileceğinizi veya bir sonraki platforma nasıl genişleyeceğinizi merak ederek zaman kaybetmeyi bitirdiyseniz, bir e-ticaret danışmanı cevap olabilir. İşletmenizi boşlukta yürütmek mantıklı değildir. İşletmenize bakın ve nerede mücadele ettiğinizi veya yardıma ihtiyacınız olduğunu bulun. Sizin için zor bir iş problemi gibi görünen bir şeyin başkası için kolay bir problem olduğunu fark edebilirsiniz…

Başa dön tuşu