SEO

SEO Nasıl Yapılır?

SEO nasıl yapılır? Sorusu herhalde web site sahiplerinin, bloggerların ve diğer internet işleriyle ilgilenenlerin en çok aradığı sorulardan biridir. Ancak bu yazımızda SEO nasıl yapılır? Sorusundan ziyade 2021 yılına girmek üzere olduğumuz şu günlerde SEO’’nun nasıl uygulanması başarı getirir sorusuna odaklanmaktan geçiyor.

2021’de temel odak noktalarınız neler olacak ve arama trafiği fırsatlarınızı en üst düzeye çıkardığınızdan emin olmak için hangi yeni gelişmeleri aklınızda bulundurmanız gerekiyor?

1.Temellere odaklanın.

Bir SEO trendleri gönderisine tıkladığınızda, şüphesiz gelecek yıl ayakta kalmanıza yardımcı olacak basit, uygulanabilir ipuçlarının bir listesini görmeyi umarsınız. Ancak gerçek şu ki, trendler sihirli bir hap değil  arama motorlarından ne bekleyeceğimizi çözebiliriz, ancak devam eden rutin çalışma başarının ana tarifi olmaya devam ediyor.

2- Web siteniz değil, markanız var. Güven inşa edin

Google’a hakim olan birkaç bağlantının olduğu rastgele bir web sitesinin günleri sona ermek üzere…”Gerçek adı olan, arama motorlarının güvenip anlayabileceği bir işletme olduğunu kanıtlamak için bir web sitesi ve çok sayıda varlıkla gerçek bir işletme kurmanız gerekiyor. Bir web siteniz yok, bir işletmeniz ya da markanız var ve ona göre hareket etmeni gerekiyor. Google’ın artık müşterilerinize verdiğiniz hizmetin kalitesine göre işletmenizi sürekli olarak değerlendirdiğini bilmelisiniz. Bu nasıl oluyor, dediğinizi duyar gibiyiz:  “Birçok kanal aracılığıyla olabilir: kullanıcıların Google’daki etkinlikleri (SERP’lerde markanızla nasıl etkileşime girdikleri), Google üzerinden verdikleri incelemeler ve hatta Android telefonlarından. Bir işletmeye ne zaman gittiklerini, ne zaman bir işletmeden ayrıldığınızda ve geri dönmediklerinde bilgi sahibi olunabiliyor. Dolayısıyla, mağazanıza giden insanların sinyalleri aslında işletmenizin Google’a kalite sinyalleridir. “Çevrimdışı hizmetinizin kalitesinin yanı sıra, web sitenizin uzmanlığını, yetkinliğini ve güvenini oluşturmak için zaman ayırmaya değer.

SEO’nun anlamı da değişiyor aslında … Uzmanlığı, otoriteyi ve güveni İngilizce baş harfleriyle (EAT) vurgulayan sinyalleri iyileştirmeye ne kadar odaklandığına bakılırsa, SEO’yu EAT olarak yeniden adlandırabiliriz. İçeriğinizi iyileştirmenin yanı sıra, dahili site bağlantıları ve web sitesinde gezinme dahil olmak üzere bu tür sunum biçimini yeniden yapılandırmakla ilgilidir. Bu, SEO, CRO ve UX ekiplerinin, EAT sonrası SEO gerçekliğinde web sitesi başarısını en üst düzeye çıkarmak için birlikte yakın bir şekilde çalışması gerektiği anlamına gelir.

3.Konfor her zaman trend oluyor. Sitenizi hızlı ve güvenli hale getirin

Sayfa hızı, güvenlik ve UX gibi web’de temel konfor soruları muhtemelen 2020’de her zamankinden daha önemli kabul edildi. Arama motorları, her şeyden önce kullanıcının rahatlığına ve güvenliğine önem verir.

“Varlık sıkıştırma, önbelleğin sona ermesi vb. İle ilgili standart öneriler de göz ardı edilmemelidir. Ayrıca varlık teslimine daha fazla dahil olmamız gerekiyor.”

“Google halihazırda, hızın yanı sıra pasif ikili dosyaları tarayarak potansiyel kimlik avını ve yaygın olmayan indirmeleri Google Arama Konsolunda vurguluyor.” Google tarayıcılarının hem platforma özgü hem de OWASP gibi veritabanlarından gelen bilinen güvenlik açıklarını tarayabileceği biliniyor.

4. Aramanın giderek daha fazla kişiselleşmesi bekleniyor. Kullanıcınızı daha iyi tanıyın

“Kişiselleştirme uzun zaman önce daha alakalı hale geldi ve 2021’de trend olmaya devam edecek. SERP’ler kullanıcının konumuna, cihazına, arama ve web siteleriyle önceki etkileşim geçmişine bağlı olarak farklılık gösterir. SEO uzmanı için bu, aşağıdakilerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamanız gerektiği anlamına gelir. “

Kişiselleştirme trendinin derinleşmesi, Google Discover’ın geliştirilmesiyle de destekleniyor. “Eski Netscape gibi eski ve Yahoo !, Baidu ve Naver gibi mevcut” web portalları “gibi, Google artık kişiselleştirilmiş bir içerik deneyimi sunmayı hedefliyor. Hem stratejimizde hem de performansı raporlama şeklimizde bu değişime uyum sağlanmalı….

SEO Nasıl Yapılır?

5. Öne çıkan snippet’i hedefleyin.

Arama motoru sonuç sayfaları, son birkaç yılda muazzam bir şekilde değişti.   Artık, kullanıcılara aralarından seçim yapabilecekleri alakalı seçenekler sunan basit bir mavi bağlantı listesi yerine, Google ayrıca sonuç sayfasında tek ve en alakalı yanıtı vermeye çalışıyor. Ve bu, kullanıcılar için faydalı olsa da, birçok pazarlamacı için bu onların en kötü kabusu. İlk organik arama sonucunun üzerinde gördüğünüz öne çıkan snippet’ler, yüksek bir tıklama oranı elde eder, çünkü bu bölümde sunulan sonuçlar genellikle kullanıcı sorgularını doğrudan yanıtlar.

Nasıl sıfır konumuna getirileceğiyle ilgili en iyi ipucu, 5W1H kuralını yani Türkçesiyle 5N1K kuralını akılda tutmayı tavsiye ediyoruz. Ve;  “İçeriğiniz,” Ne, Kim, Net bir şekilde Nerede, Ne Zaman, Neden ve Nasıl ”. Bu taktik aynı zamanda içeriğinizi sesli aramalar için optimize etmenize de yardımcı olabilir. 2020’de çok büyük olacak bir başka trend haline gelecek”

Sıfır tıklama, SERP’lerde yeni ‘normal’ hale geldikçe, SEO’nun geleceği, web sitelerine trafik çekmek yerine, kitlenizle doğrudan SERP’de etkileşim kurmakla ilgilidir. “Öne çıkan snippet’ler veya zengin snippet’ler için web sitenizin içeriğini optimize edin. 2021’de, tüm SEO’lar bu yeni trendin işletmeleri için işe yaramasına odaklanmalıdır.”

6. Bağlantı kurmayı ihmal etmeyin. Bağlantı değeri hiçbir yere gitmiyor

“Bağlantıların uzun yıllar aramada sahip oldukları önemli rolü kaybetmeye mahkum olduğu sık sık tahmin edilmektedir. Ancak, bağlantılar her SEO başarı öyküsünün en başında yer alan temel bir faktör olarak kalacaktır. SEO söz konusu olduğunda geri bağlantılar iki temel amaca hizmet eder: arama motorlarının içeriği bulmasına ve taramasına yardımcı olurlar ve dönüşüm trafiğini yönlendirerek bir web sitesinin ticari başarısına doğrudan katkıda bulunurlar. ” Bu, yalnızca SEO için bağlantılar almaya odaklanmamamız gerektiği anlamına gelir; aynı zamanda, uygun şekilde oluşturulmuşsa güçlü bir trafik sürücüsü olarak kendimiz için bağlantılara ihtiyacımız var.

Özetle;

2021’de, web sitenizi hatasız, hızlı, güvenli ve kolayca göz atılabilir durumda tutmak için klasik SEO rutinlerini sürdürmeniz gerekecek. Yine de, bağlantı satın alma veya makineler için içerik oluşturma gibi eski usul teknikleri unutmalısınız. Kaliteli geri bağlantıları hedefleyin ve bunun yerine insanlar için yazın. Google, müşterilerinize iyi bir deneyim sunma konusunda ne kadar başarılı olduğunuza karar verdiği için hedef kitlenizi ve çalışanlarınızı tanıyın ve markanızın itibarına özen gösterin.

Bağlantılarınızı yalnızca SEO ile ilgili olması gereken öğeler olarak değil, bir trafik kanalı olarak düşünün ve SERP’lerde vurgulanma hakkınız için savaşın – zengin snippet’lere sahip olmaya ve içeriğinizi Öne çıkan snippet’larda görüntülemeye çalışın.

Başlangıç ​​noktası olarak Google kendiniz olarak görün. Google’da kendi işinizi yapın ve Google’ın sizi nasıl gördüğünü öğrenin. Bu, arama motorunun sizin hakkınızda nasıl bir izlenim bıraktığı ve ilerlemek için neye ihtiyacınız olduğu konusunda size fikir verecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu