Sosyal Medya Uzmanı

Muhtemelen sektörde pek çok farklı başlık duymuşsunuzdur – topluluk yöneticisi, sosyal medya üreticisi, sosyal medya yöneticisi? Ne anlama geldiklerini biliyor olabilirsiniz, peki ya bir Sosyal Medya Uzmanı neler yapar?  Bu makalede konuyla ilgili 5 ana soruyu cevaplayacağız:

  • Sosyal medya uzmanının rolünü ne tanımlar?
  • Bir sosyal medya uzmanının günlük hayatı nasıldır?
  • Neye önem vermeli?
  • Nasıl daha iyi bir sosyal medya uzmanı olunur?

Sosyal Medya Uzmanı Nedir?

En geniş anlamıyla, küçük veya orta ölçekli şirketlerde, “herkes” için “her şey” olabilecek bir kişiye bakıyoruz. Tek bir dizüstü bilgisayar ve tüm analizleri, yapışkan notları, masanın üzerindeki fikirleri ve muhtemelen birkaç boş fincanı olan bir savaş odasında tek kişilik ya da tek kadın şovu. Bunun dışında, bir sosyal medya stratejisti, müşteri hizmetleri, ürün geliştirme, hukuk ve hatta mutfakta bir kahve molasında şakalar gibi departmanlar da dahil olmak üzere şirketteki herkesi dahil eder. Sonuçta sosyal, insan duyguları ve bağlantıları ile ilgilidir, değil mi?

Yine de, bir sosyal medya uzmanı olmak, analitik, içerik ve yeni fikirlere dalmak için çok fazla yalnızlık gerektirir. Sosyal medya stratejistiniz genellikle metin yazarınız, tasarımcınız, medya planlayıcınız, fotoğrafçı, editör, analist ve daha fazlasıdır ve sürekli olarak iş unvanlarının ötesine bakar.

Bir sosyal medya uzmanı olmak, analitiğe dalmak için çok fazla yalnız zaman gerektirir, ancak aynı zamanda diğer birçok departmanla işbirliği gerektirir.

İdealin gerçekleşmediği birkaç yerden daha fazlası olsa da, sosyal medya uzmanı işe alım, ürün, web sitesi, içerik ve daha fazlası dahil olmak üzere bir şirketin süreçlerinin en tepesinden dahil edilmelidir ve onlar her yerde marka elçileridir, sadece dijital dünyada değil. İnsanların bir markayı sosyal platformlarda tanımasından sorumlu kişidirler.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Yapar?

Her şey stratejiyle başlar. Bir şirketin sosyal medyadaki varlığının nereye gitmesi gerektiğini anlamak, başarılarının anahtarıdır. İşte bu yüzden gerçek bir sosyal stratejist, ürün veya hizmeti doğru bir şekilde anlamakla başlar. Bir ürün veya hizmeti bilmek, müşteriyle konuşmadan gerçekleşmez.

Şirketin temel ürün veya hizmetini anlamak ve hatta iyileştirmek, gerçekten başarılı bir sosyal medya pazarlamacılığı varlığı şansını tanımlar.

Net bir strateji belirledikten sonra, herhangi bir sosyal medya uzmanı ona sadık kalmakta ve önümüzdeki üç, altı veya on iki ay için hedefleri ve vizyonu hatırlamakta gerçek zorluğu bulur. Görevler bir şirketten diğerine değişecektir. Bazı yerler çoğunlukla işinizi yapmanıza izin verir; diğerleri pazarlama ve hukuk departmanları ile koordinasyon sağlamanızı isteyecektir. Bazı durumlarda, strateji tarafında olacaksınız, haftalarca ve aylarca kampanyalar geliştireceksiniz ve diğer yerlerde yüzlerce Tweet veya Facebook gönderisini filtreleyeceksiniz. Çok mutlu yerlerde, içeriğin üretimi ve yayınlanmasıyla doğrudan ilgileneceksiniz.

Bir sosyal medya uzmanı aslında ne yapar? Pek çok şey çıkıyor. Ancak şirketten şirkete değişir.

Sosyal medya rolleri oldukça çeşitlidir, bu nedenle sizin için büyük bir fark yaratacağını düşünüyorsanız, röportajda sorumluluklarınızın ne olacağını sormanızı tavsiye ederiz. Metin yazarlığından grafik tasarıma, analitiğe, dinlemeye ve müşteri hizmetlerine kadar her şeyi kapsayan sosyal  medya uzmanları bulunur. Aynı zamanda, içerik küratörlüğü ve paylaşım yapan sosyal medya uzmanları da bulunur. Düzenli kalmak önemlidir. Tam olarak neyi, ne zaman ve nasıl başarmayı planladığınızı bilmek önemlidir, ancak organizasyon becerilerinizin bazı gerçek zamanlı eylemler için esneklik ve hızlı karar verme ile gelmesi gerekir.

Sosyal Medya Uzmanı – Onur DOĞRU

Bir Sosyal Medya Uzmanının Günlük  Akışı Nasıldır?

  • Haftalık veya aylık içerik takvimi oluşturun.
  • Müşteriyle bir markanın sosyal medya sayfalarında etkileşim kurun
  • Yorumları yanıtlayın, sorular sorun, harika içerikler yayınlayın, müşterileri inceleme bırakmaya ve özel mesajları yanıtlamaya teşvik edin
  • Özel gruplar gibi birden fazla Facebook topluluğunun parçası olun
  • Daha iyi dönüşüm için sosyal medya sayfalarını optimize edin (profil resmi, açıklama, CTA)
  • Yerel veya diğer analiz araçlarını kullanarak en önemli ölçümleri takip edin
  • Keşfettiğiniz içgörülere dayalı eylemler yapın
  • Çalışanları fikirlerini paylaşmaya, içerik önermeye ve geri bildirim vermeye teşvik edin
  • Markanın / ürünün / hizmetin hareket halindeki resmini çekin
  • Bir sosyal medya uzmanının günü pek çok farklı görevden oluşur – bunların hepsinin doğrudan bağlantılı olması gerekmez.
  • Etkileyicilerle çalışın
  • Ürün lansmanları için açılış sayfaları oluşturun
  • Web sitesine trafik çekin
  • Topluluk yönetimi
  • Tüm platformlarda en iyi uygulamaları uygulayın
  • Etkinlik organizasyonları oluşturun
  • E-posta aboneleri listesini büyütün
  • İlgi çekici içerik oluşturun
  • Analiz raporları hazırlayın
  • Takipçi tabanını büyütmenin yeni yollarını bulun
  • Bazen nefreti yönetin
  • Hiçbir şeyi kaçırmamak için her kanal için yüksek sesli bildirimler alın

Sosyal Medya Uzmanları Nelere Dikkat Etmeli?

Sosyal medya uzmanlığında, hedefler belirlemek ve onlara bağlı kaldığınızdan emin olmak işin püf noktasıdır.  Bunun zor olduğunu ve hedeflerin bir şirketten diğerine değiştiğini . Bunlar her duruma uymayabilir, ancak bu sosyal medya hedeflerinin çoğu her markaya uymalıdır:

  • Marka bilinirliğini artırın
  • Web sitesi trafiğini artırın
  • Yeni potansiyel müşteriler oluşturun
  • Geliri artırın
  • Marka katılımını artırın
  • Markanızın etrafında bir topluluk oluşturun
  • Müşteri memnuniyetini artırın
  • Sosyal medyadan bahsedenleri artırın

Nasıl Daha İyi Bir Sosyal Medya Uzmanı Olunur?

Gerçekten karmaşık hale gelebilir, ancak genellikle eğlenceli ve heyecan vericidir. Sürekli olarak yeni fikirler denemeniz, ilgi çekici içerikler oluşturmanız, olaylardan ve şirkette ve sektörde olup biten her şeyden haberdar olmanız gerekecek. Biraz çabayla becerilerinizi ve bilginizi geliştirebilirsiniz. İşte başlamak için birkaç ayrıntı…

Ürün veya hizmeti anlayın

Pazarlama yalnızca ürün harikaysa işe yarar ve bu, onunla başlamanız gerektiği anlamına gelir. Temel değerlerin ne olduğunu, hedef müşterinin kim olduğunu ve aslında bunun için hangi sorunu çözdüğünü anlayın. Konu içerik üretmek, video yapmak veya reklam yayınlamak değildir. Gelecekteki sosyal medya pazarlama faaliyetlerinizde gerçekten fark yaratacak bir şey, müşteriyi anlamak ve ürünü iyileştirmektir. Ürün geliştirme ekibiyle yakın çalışabilir, müşterilerle görüşme yapabilir, incelemeleri okuyabilir, rakiplerinizi analiz edebilir ve neleri daha iyi yapabileceğinizi görebilirsiniz. Yalnızca sosyal medyayı değil, aynı zamanda web siteleri, açılış sayfaları ve açıklamalar gibi diğer pazarlama materyallerini yeniden yazmayı ve yeniden tasarlamayı da içerir.

Sosyal Medya Uzmanı – Onur DOĞRU

Bir sosyal medya denetimi yapın

Kulağa heyecan verici gelmese de, her şeyi gözden geçirmek ve neyin işe yaradığını, neyin yaramadığını ve her sosyal medya kanalı için nelerin geliştirilebileceğini öğrenmek çok önemlidir. Bu aktivite sizin favoriniz olmayabilir, ancak bu daha iyi bir sosyal medya uzmanı olmanın önemli bir adımıdır. Sayılarınızı bilmeniz ve mevcut metriklerin nasıl göründüğünü anlamanız gerekir:

  • Takipçi sayısı
  • Paylar
  • Yorumlar
  • Tıklamalar
  • Video görüntülemeleri
  • Erişim Sonrası
  • Gösterimler

Kitlenizin neye tepki verdiğini anlamak için sayılarınızı ve gönderilerinizi analiz edin. Sosyal medya test etmekle ilgilidir, bu yüzden neyin işe yaradığını, neden ve nasıl tekrarlayacağınızı görün.

Bir sosyal medya pazarlama aracı kullanın

Markaların zaten farklı davrandığını ve sosyal medyanın beklenenden çok daha karmaşık olduğunu anladığını söylemek muhtemelen güvenlidir. Her ay yeni platformlar ortaya çıkıyor ve hangisinin daha iyi olduğunu anlamak için hepsini denemelisiniz. Tüm bu araçlar, sosyal medya kampanyalarını analiz etmenize, potansiyel müşteriler oluşturmanıza, sosyal medya gönderilerini planlamanıza ve çabalarınızı güçlendirmek için içerik takvimleri oluşturmanıza yardımcı olur. Araçlar, zamandan tasarruf etmenize ve daha üretken olmanıza yardımcı olacaktır.

Dışarıdaki en iyi içeriği seçin!

Markanız, blog makaleleri, e-Kitaplar, PDF’ler, infografikler vb. Gibi pazarlama ekibinizin oluşturduğu materyalleri temel alarak içeriği seçecek birini arıyor. Kopya, fotoğraf, video veya yukarıdakilerin tümü büyük olasılıkla hammaddeyi uyarlamak ve sosyal medya platformları için hazır hale getirmek zorunda. Markayı, dünyadaki güncel olaylar, trendler ve şu üç şeyi aklınızda bulundurun:

  • Aynı tarzı ve sesi korumak
  • Temel pazarlama yönergelerini koruyun
  • Kendinize, insanların yayınlayacağınız içerikle gerçekten ilgilenip ilgilenmeyeceğini sorun

Bunu özetlemek için, bir sosyal medya uzmanının hayatının oldukça heyecan verici olduğunu ve bazen öneminin hafife alındığını unutmayın. Net bir strateji belirler ve iş hedeflerine yakın kalırsanız, sosyal medya çabalarınız boşuna gitmeyecektir.

Başa dön tuşu