Sosyal Medya

Instagram Reklamları Nasıl Verilir?

Reklam stratejinizi yenilemenin yollarını arıyorsanız, eylem planınıza Instagram reklamları seçeneğini de dahil etmekten başka bir yere bakmayın. Bu taktik, arkasına koymak için biraz sermaye gerektirse de, markaların denemesi için pek çok neden var. Her ay Instagram’a erişen 1 milyardan fazla insan var, ortalama bir kullanıcı platformda her gün 53 dakika geziniyor ve markanızın görebilecekleri yerde olmasını istiyorsunuz.

İster genel olarak işletmeniz için Instagram pazarlamacılığında yeni olun, ister Instagram reklamlarını yeni benimsemeye başlıyor olun, bu kılavuzla arkanızdayız. Instagram reklamcılığına ilişkin adım adım açıklamalı kılavuzumuz, bunun işletmeniz için neden harika bir strateji olduğunu ve ilk reklamlarınızı nasıl oluşturacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Instagram reklamcılığı nedir?

Instagram, Facebook’un 2013 yılında satın almasıyla belirli işletmelere reklam spotları sunmakla reklamcılığa girdi. 2015 yılında reklam işlerini tüm işletmelere açtıktan sonra hızla büyüdü ve 2020 yılında 10 milyon reklam veren işletme rakamına ulaştı.

Instagram reklamcılığı, Facebook’un Reklam Yöneticisinin içinde yönetilir, reklamverenlere çok sayıda hedefleme seçeneğine erişim sağlar ve aynı anda her iki platform için de reklam oluşturmayı mümkün kılar.

Yalnızca Instagram reklamları için, kitlenizin akışında görünen reklamlar ve kullanıcılar Hikayeden Hikayeye dokunurken kullanıcı Hikayeleri arasında oynanan Hikaye reklamları oluşturabilirsiniz.

Neden Instagram reklamcılığını kullanmalısınız?

Organik sosyal medya stratejileri ilk bakışta uygun maliyetli görünse de, zaman alıcıdırlar, çok sayıda deneme yanılma yöntemine dayanırlar ve sizi ancak sürekli değişen sosyal medya algoritmalarına karşı karşıya kaldığınızda bir yere kadar götürebilirler. Bu anlamda hem organik hem de paralı reklamları bir arada stratejiye dahil etmek önemlidir.  Hedef kitlenizle aktif olarak etkileşim kuruyor ve Instagram yayınınızda içerik yayınlıyorsunuz, ancak ücretli reklamlarla henüz markanız hakkında bilgi sahibi olmayan daha da büyük bir kitleye ulaşıyorsunuz.

Görsel bir platform olarak Instagram reklamları, ürününüzü sergilemek için size harika bir yol sunar ve Instagram alışverişiyle, insanların hemen müşterilere dönüşmesini her zamankinden daha kolay hale getirebilirsiniz.

Instagram reklamları maliyeti nedir?

Instagram reklam maliyetleri, hedeflediğiniz mobil cihaz, demografi, haftanın hangi günü gibi birkaç farklı faktöre bağlıdır. Her şey hedef kitlenize iniyor, bu yüzden Instagram demografik bilgilerinizi öğrenmek çok önemli.

Instagram Demografi 2020

Reklam maliyetinin farklılaşmasına neden olan bir diğer ayrıntı da reklamın yeridir. Facebook’un sağ sütun reklamları en pahalı olma eğilimindeyken, hem Instagram beslemesi hem de Hikaye reklamları, yaklaşık 0,80 ABD Doları ile 1,30 ABD Doları arasında değişen en ucuz yerleşim seçeneklerinden bazılarıdır. Peki, bunu mevcut pazarlama bütçenize uydurmaya nasıl başlayacaksınız? Yıl için temel hedeflerinize odaklanmak ve yalnızca kar hanenize yardımcı olacak reklamlara ve kampanyalara para ayırmak önemlidir.

Zaten organik olarak iyi performans gösterdiğini bildiğiniz yayınların ve içeriğin arkasına para koyun. Neyin en iyi performansı gösterdiğini görmek için her şeyi test edin ve reklam harcamalarınızın çoğunu buna ayırın. Reklam başarınızı ölçtüğünüzden ve umduğunuz kadar başarılı olmayan her şeyi not ettiğinizden emin olun.

Instagram reklamları nasıl oluşturulur?

Bahsettiğimiz gibi, Instagram reklamlarınızı doğrudan Facebook reklam yöneticisinin içinde oluşturursunuz. Bu, Facebook ve Instagram reklamlarınızı aynı yerde yönetebileceğiniz için kolaylaştırır. İlk Instagram reklamınızı oluşturmaya başlamak için Facebook hesabınıza giriş yapın, reklam yöneticinize gidin ve yeni bir kampanya başlatın.

1. Reklam hedefinizi seçin

Yeni bir kampanya oluşturduğunuzda, Instagram reklamları oluşturmanın ilk adımı, reklamınızın arkasındaki hedefi seçmek olacaktır. Üç kategoriye ayrılmış birçok farklı seçenek vardır – Farkındalık, Düşünme ve Dönüştürme. Aralarından seçim yapabileceğiniz reklam türleri şunlardır:

Marka bilinirliği: Reklamınızla etkileşime girecek kullanıcılara ulaşmak ve markanıza genel bir farkındalık getirmek için idealdir.

Erişim: Bu, mümkün olan en fazla kişinin önüne reklam almaya çalışan markalar içindir.

Trafik: Amacınız kullanıcıların bir siteyi, açılış sayfasını veya uygulamayı ziyaret etmesini sağlamaksa, trafik hedefi mükemmeldir.

Etkileşim: Kullanıcıların reklamınızı beğenmesini, yorum yapmasını veya paylaşmasını istiyorsanız, en iyisi katılım hedefinizi belirlemektir.

Uygulama yüklemeleri: Bu hedef, kullanıcıları uygulamaları indirmeleri veya satın almaları için uygulama mağazasına yönlendiren markalar içindir.

Video görüntülemeleri: Yayın içi reklamlar; kullanıcıları görsel olarak izlemeye ikna etmek için üretimi, ürün lansmanlarını ve kamera arkası çekimlerini göstermek için kullanıcıların özet akışlarında oynatılır.

Potansiyel müşteri oluşturma: Markanızla ilgilenen veya biraz merak eden insanları bulmaya mı çalışıyorsunuz? Olası satış yaratma hedefi belirleyin.

Mesajlar: Bu, kullanıcıları ürün sorularını yanıtlamak, destek sağlamak veya satın alma işlemlerini tamamlamak için markanızla etkileşime girmeye teşvik eder.

Dönüşümler: Reklamlarınızda ödeme bilgileri eklemek veya satın alma gibi doğrudan satış işlemleri arıyorsanız, ideal hedef dönüşümlerdir.

Katalog satışları: Biçim, ürün kataloğunuzdaki ürünleri gösteren (bu biçimi kullanmak için bir tane ayarlamalıdır) ve ardından kitlenizi hedefleyen markalar içindir.

Mağaza trafiği: Bu, mağaza içi ziyaretleri artırmak için birden fazla işletme konumunu tanıtanlar için mükemmeldir.

Hedefinizi seçme konusunda akıllı olun. Bir video için trafik reklamı veya Instagram yerleşimi için mesaj reklamı oluşturmak gibi mantıklı olmayan bir hedef seçerseniz, reklamınız büyük olasılıkla reddedilecektir.Ayrıca, reklama yerleştirdiğiniz içerik için mantıklı olmayan bir hedef seçerek reklam bütçenizi boşa harcamak istemezsiniz.

2. Instagram reklam kampanyanızı adlandırın

Reklam hedefinizi seçtikten sonra, ekran kampanyanızı adlandırmanıza izin verecek şekilde genişleyecektir. Bu, Instagram reklam yöneticisi içindeki reklamlarınızı takip etmenin en iyi yoludur, bu nedenle her kampanyayı kasıtlı olarak adlandırmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Neyi tanıtıyorsunuz? Aylık bir reklam mı? Oluşturduğunuz ayı ekleyin. Promosyonun adını ekleyin. Sizin için işe yarayan ve reklamlarınızı kolayca bulmanıza ve performanslarını izlemenize yardımcı olan bir adlandırma yöntemi bulun.

Kampanya bütçe optimizasyonu, reklam bütçenizi otomatik olarak reklam kümelerinize dağıtır. Bunu yapmayı seçebilir veya kendi geçmiş testlerinize ve sonuçlarınıza göre her bir reklam kümesinin ne kadar harcaması gerektiğini manuel olarak ayarlayabilirsiniz.

3. Reklam yerleşimlerinizi seçin

Hedef kitlenizi seçmek sayfada ilk sırada yer alsa da, aslında ilk başta kaydırıp yalnızca Instagram yerleşimlerinizi seçmek iyi bir fikir olabilir. Farklı yerleşimler için farklı reklam özellikleri mevcuttur, bu nedenle bunu ortadan kaldırmak iyi bir fikirdir.

Tek yapmanız gereken, reklamınızın yalnızca Instagram’da yayınlanmasını sağlamak için platformlardan Facebook ve Audience Network’ün işaretini kaldırmaktır.

4. Hedef kitlenizi hedefleyin

Hedef kitlenizi hedeflemek, Instagram reklamcılığının özüne gireceğiniz yerdir.

Kimseyi ve herkesi hedef almaya çalışarak para israf etmek istemezsiniz. Bu, markanızın hedef kitlesinin demografisini, ilgi alanlarını ve davranışını gerçekten belirleme fırsatınızdır. Reklam yöneticisinde aşağıdaki kitle kategorilerini hedefleyebilirsiniz:

Konum: Posta kodlarına ve adreslere kadar son derece spesifik konumlara veya küresel bölgeler veya ülkeler gibi geniş alanlara göre kitle seçin veya dışarıda bırakın.

Yaş: Belirli yaş aralığınızı seçin (13 yaşından 65+ yaşına kadar).

Cinsiyet: Reklamlarınız için tüm cinsiyetler, erkekler veya kadınlar arasından seçim yapın.

Ayrıntılı Hedefleme: Üç alt kategoriye ayrılmıştır:

  • Demografi, insanları yaşam tarzları, istihdam ve eğitime göre dahil etmenize veya hariç tutmanıza izin verir. İlgi alanları, kullanıcıları Beğendikleri Sayfalara, katıldıkları etkinliklere ve ilgili konulara göre filtreler.Davranışlar satın almayı, etkinlikleri ve seyahat amaçlarını hedefler.
  • Diller: Yalnızca, o bölgede yaygın olmayan belirli bir dili konuşan kitleleri hedefliyorsanız gereklidir.
  • Bağlantılar: Uygulamanıza, etkinliğinize veya Sayfanıza zaten bağlanmış kullanıcıları seçin.

Ayrıca, web sitenize yerleştirdiğiniz piksellere dayalı olarak özel kitleler de oluşturabilirsiniz. Bunlar, web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar veya belki de benzer davranışlara ve ilgi alanlarına sahip insanlara benzeyen bir kitle olacaktır.

5. Reklam bütçenizi ve planınızı tanımlayın

Instagram reklamları bütçenizi ve zamanlamanızı belirleme söz konusu olduğunda, reklamlarınızın ne zaman yayınlanacağı ve bunlara ne kadar harcanacağı konusunda tam hakimiyetiniz vardır.

Her şeyden önce, günlük bütçe ile ömür boyu bütçe arasında seçim yapmanız gerekir. Günlük bütçeler, her gün size ayrılan miktara kadar harcama yaparken reklamlarınızın süresiz olarak yayınlanmasına izin verir (yine de başlangıç ​​ve bitiş tarihlerini ayarlayabilirsiniz), yaşam boyu bütçeler ise belirli bir süre için çalışır.

Bir ömür boyu bütçe seçerseniz, reklamlarınızın yayınlanması için belirli bir program da seçebilirsiniz. Belki de bunların yalnızca hafta içi veya hafta sonları gösterilmesini istiyorsunuz. Reklamlarınızın hedef kitlenize gösterileceği günleri ve saatleri manuel olarak seçebilirsiniz.

6. Instagram reklam biçiminizi seçin

Son üç adımı tamamladıktan sonra, reklam oluşturma kontrol panelinize gitmek için devam et’i tıklayın. Burası içeriğinizi yükleyeceğiniz, reklam metninizi yazacağınız ve reklamınızı yayınlayacağınız yerdir. 6Temel Instagram reklam biçimleri şunlardır:

Fotoğraf reklamlar: Bunlar tek bir resim içerir, bu nedenle bunun iyi olduğundan emin olmak istersiniz.

Atlı karınca reklamlar: Bunlar, kullanıcıların mobil cihazlarında birden çok resim veya videoyu yatay olarak kaydırmasına olanak tanır.

Koleksiyon reklamları: Bunlar, kullanıcılara ürünleri doğrudan reklamdan satın alma olanağı verir.

Video reklamlar: Bunlar, 3 saniyeden 60 saniyeye kadar uzunlukta olabilen video kliplerdir.

Hikaye reklamları: Bunlar, takip ettikleri Hikayeler arasında gezinirken kullanıcı Hikayeleri arasında yer alan fotoğraflar veya videolar olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu